تامکت‌های مجهز به موشک سجیل؛ تحولی گمنام و بومی در تسلیح F۱۴های ایرانی + عکس
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، تامکت یا همان جنگنده‌های اف14 که ساخت کشور آمریکا هستند، امروزه با گذشت سالیان دراز از زمان تولیدشان، همچنان در زمره بهترین جنگنده‌های جهان به شمار می‌روند.
هم‌اکنون فقط ایران و آمریکا به‌طور رسمی، تنها دارندگان این جنگنده در جهان به شمار رفته و تکنولوژی این جنگنده‌ها را در اختیار دارند. ماجرای خرید 80 فروند جنگنده اف14 به دوران رژیم شاه و قبل از وقوع انقلاب اسلامی باز می‌گردد. ایران آن زمان توانسته بود از آمریکا 79 فروند از مجموعه سفارش 80فروندی تامکت‌ها را تحویل گرفته عملیاتی کند. یک فروند باقی‌مانده نیز بعد از وقوع انقلاب اسلامی جزو اموال مصادره شده ایران در آمریکا به حساب آمده و هرگز به ایران تحویل داده نشد.

این جنگنده‌ها از آنجایی که قدرت بالایی در رهگیری، شناسایی و درگیری هوایی دارند، جزو جنگنده‌های بسیار قدرتمند آن روزها و البته حال حاضر جهان به شمار می‌روند. یکی از مهمترین مأموریت‌های اف14های ایرانی در جریان جنگ تحمیلی بود، آنجایی که این جنگنده‌ها توانستند نقش بسزایی در فروپاشی تقریباً کامل نیروی هوایی ارتش عراق داشته باشند به‌طوری که طبق اطلاعات منتشره، در جریان تهاجم عراق به ایران، فقط اف14های ایرانی توانسته بودند بیش از 150 فروند از جنگنده‌های میگ، سوخو و . . . متعلق به ارتش عراق را منهدم کنند که این آماری بی‌نظیر از میزان آمادگی این جنگنده‌هاست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 178
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 274
بازدید ماه : 2024
بازدید کل : 160265
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1